dinsdag 23 februari 2016

Over jam en wc-papier

Een dikke week in Girona en we kunnen weer een prachtig trainingskamp met de Westland Wil Vooruit Elite & Belofte ploeg bijschrijven. Het is een week geweest waarin veel is getraind (ruim 30 uur), hard is getraind, veel is geleerd, veel is gelachen en een hoop jam en wc-papier is overgebleven.
Ondanks de grootte van de groep (21 renners) is het toch gelukt om van deze bende van ellende een hecht collectief te maken. Dat is een prestatie van formaat en is grotendeels toe te schrijven aan de uitstekende zorg van de begeleiding (Gerard, Ton, Wim, Nick & Jeroen). Het geeft veel vertrouwen om met zo’n mooie ploeg aan het seizoen te beginnen.

Nu zeg ik wel ‘aan het seizoen te beginnen’, maar voor mijzelf is dat nog een paar weken wachten. Ik zal namelijk nog wat langer in Girona verblijven om te helpen bij Paul (CampoBicicleta) en nog verder te kunnen bouwen aan de conditie en vorm. Voor mij als onbetaald prof natuurlijk een prachtige kans om in de stad van de wielerprofs een paar weken extra gebruik te maken van het goede weer en de prachtige trainingsomgeving.

Begin april zal ik weer teruggaan naar Nederland om daar het seizoen echt te beginnen. Helaas zal ik dus de start van de Sjabo Body Care Zomeravond Competitie moeten missen, evenals de wat minder belangrijke wedstrijden als de Ster van Zwolle en de Ronde van Zuid-Holland. Tot die tijd zit ik hier met een lading jam en wc-papier in een leuk appartementje in het centrum van de stad, kan ik de stad beter gaan leren kennen, wordt er veel koffie gedronken, zal ik in de omgeving nog een paar wedstrijden rijden en train ik me helemaal suf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten