woensdag 27 januari 2016

Een klein pannenkoekje


De eerste weken van dit nieuwe jaar heb ik me allesbehalve fit gevoeld. 2015 eindigde met twee weken vakantie (Costa Rica is echt een aanrader als je een beetje van natuur houdt!), terwijl ik het afgelopen jaar nooit langer dan 4 dagen achter elkaar níet heb gefietst. Dat was dus even afkicken. Voor de geest was het in wel een heerlijke afwisseling en zo ben ik in ieder geval mentaal en fysiek fris aan het nieuwe jaar begonnen.

Twee weken lang luieren en wandelen, wat toch echt voor dieren is, had zo zijn gevolgen. De laatste training vóór de vakantie legde ik 5,5 uur fluitend af, terwijl bij de eerste training erna mijn tong 2 uur lang over mijn voorwiel heeft lopen schrapen. Je weet dat het een logisch gevolg is maar het valt toch vies tegen. Bij de zaterdagelijkse ploegtraining werd het verschil in conditie nog verder uitvergroot. Dan wordt je zelfs aan alle kanten zoekgereden door talentvolle eerstejaars die net komen kijken. Alsof je moraal bewerkt wordt met een slegger.
Gelukkig is diezelfde moraal inmiddels weer voorzichtig uitgedeukt. Voor dit jaar heb ik weer besloten om samen te werken met Wouter Been. Hij zal mij, net als afgelopen jaar, gaan begeleiden met onder meer trainingsschema’s. We kennen elkaar al een tijdje en voelen elkaar goed aan. Dit geeft vertrouwen en dat is wat mij betreft toch een van de belangrijkste vereisten om tot goede prestaties te komen.

Ondanks dat het weer de laatste tijd soms te droevig voor woorden was, zijn ondertussen de trainingswedstrijden wel weer van start gegaan. Zo werd de eerste wedstrijd op het clubparcours van DRC de Mol geteisterd door regen, hagel en lage temperaturen. Dan kom je toch een beetje van een koude kermiskoers thuis. De tweede trainingskoers bood mij al wel weer de gelegenheid om vertrouwen te tanken. Na een tijdje in een kansloze kopgroep gezeten te hebben had ik nog voldoende jus in de benen om het eindsprintje te winnen. Zo ging ik dus in 3 weken tijd van een grote pannenkoek zijn naar een klein pannenkoekje winnen. En dat smaakt naar meer.
Fotocredits: Cok Sportactiefoto.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten