vrijdag 1 juli 2016

Geen goesting

Het is niet leuk om te schrijven dat het niet lekker loopt. Vandaar ook dat het alweer even geleden is dat ik wat zinnigs op dit digitale kladblok heb gekwakt. Na mijn eerder opgelopen blessure moest ik noodgedwongen mijn ambities voor dit seizoen bijstellen. Om tijdens het herstel een doel te hebben om naartoe te werken had ik het NK niet uit mijn kalender getip-ext, maar toch met een potloodje nog onderstreept. Dat ik in topvorm aan de start zou kunnen verschijnen was dan wel uitgesloten, maar op 90% zou ik toch ook mee moeten kunnen doen voor een korte klassering.


Zover wilde het helaas niet komen. Eigenlijk was ik achteraf al blij dat ik bij het NK op de fiets was blijven zitten, want in de voorbereiding op het NK ben ik zowat elke koers wel een keer verkeerd van de fiets gestapt. Iets om behoorlijk gefrustreerd van te raken, want het gaf elke keer weer een tegenslag op de revalidatie. Bij het NK was de vorm dus ver te zoeken, 80% zou al een hoge inschatting zijn, maar kon ik ook niet de knop omzetten om actief mee te doen met de koers. De scherpte en vertrouwen in het lichaam ontbraken en dus was een korte klassering uitgesloten.

Na enkele dagen rust mocht van mij het criterium-seizoen wel beginnen, af te trappen met een semi-thuiskoers in Honselersdijk. Zeiknat regenen op weg naar de koers kon ik nog wel aan, omdat ik stiekem hoopte dat vanwege het Nederlandse zomerweer veel renners hun kat zouden sturen. Helaas stonden alle klasbakken gewoon, en terecht, aan de start.

Zoals collega-coureurs P. en H. zeer scherp opmerkten, liep ik dus niet echt over van moraal. Om mezelf het niet te lastig te maken ben ik wel op de eerste rij van start gegaan. Dit gaf in ieder geval een ronde of 6 respijt voordat ik achterin het peloton aan het elastiek mocht gaan bungelen. Het elastiek bleek ook al niet zo sterk en brak na 3 rondes. Tezamen met het elastiek brak ook het restje moraal wat ik nog over had en onderging ik de vernedering van het afmelden bij de jury. Niet vanwege pech of een valpartij, maar vanwege het gebrek aan goesting en een fit lijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten